VIEW

READ MORE

Communicatie­concept

De articulatie van jouw merk. Het communicatie­concept is de brug tussen jouw merk en je doelgroep.

Een communicatie­concept dat raakt

Het communicatieconcept is als de articulatie van jouw merk. Door het gebruik van duidelijke en gerichte taal spreken we de doelgroep aan. Simpel gezegd we spreken dezelfde taal. Samen met de motion identiteit en visuele identiteit maakt het communicatieconcept de merkidentiteit compleet. Hierin is het noodzakelijk dat het communicatieconcept in harmonie is het verbaal systeem en de tone of voice.

Binnen het communicatieconcept draait het om het vermarkten van jouw merk. Net als bij de overige onderdelen binnen de merkidentiteit speelt het inspireren en activeren van de doelgroep hierin een belangrijke rol. Een op maat gemaakte communicatie-aanpak zorgt dat jouw doelgroep het concept en daarmee het merk begrijpt. Binnen de verbale identiteit wordt de brug geslagen tussen strategie en communicatie. 

Communicatieconcept NXT Moerdijk
Communicatieconcept Lorenz op billboard

Communicatie voor activatie

Op basis van de merkstrategie ontwikkelen wij een op maat gemaakt en onderscheidend communicatieconcept wat past bij de persoonlijkheid van jouw merk. Deze concepten worden uiteraard vertaald naar concrete voorbeelden voor in de online of offline communicatie. Denk hierbij aan een wervingscampagne, interne communicatie of social posts. Maar net wat jouw doelen zijn jouw bedrijf. En het communicatieconcept draagt hier zeker aan bij. De juiste foto met een pakkende tekst kan jouw doelgroep zomaar eens activeren. 

Welke kanalen zijn het meest effectief om mijn doelgroep te bereiken?

Hoe kan ik storytelling gebruiken om een emotionele band met mijn publiek op te bouwen?

Hoe kan ik mijn merkverhaal vertalen naar boeiende communicatie­concepten?

Kan jij antwoord geven op deze vragen? Nee? Geen probleem. Wij helpen je graag om hier samen antwoord op te geven. 

Cases met
merkidentiteit